چنین بازار خبر اقتصادی

چنین: بازار خبر اقتصادی

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی فیلترینگ این مسئله را حل نمی کند / یک حقوقدان

    فیلترینگ این مسئله را حل نمی کند. شاید چند روز اختلالی در گردش اطلاعات ایجاد شود ولی مجدداً اوضاع به همان شکل برمی گردد. هر چند از نظر حقوقی هم فیلترینگ از مصاد

    فیلترینگ این مسئله را حل نمی کند / یک حقوقدان

    یک حقوقدان: فیلترینگ این مسئله را حل نمی کند

    عبارات مهم : ایران

    فیلترینگ این مسئله را حل نمی کند. شاید چند روز اختلالی در گردش اطلاعات ایجاد شود ولی مجدداً اوضاع به همان شکل برمی گردد. هر چند از نظر حقوقی هم فیلترینگ از مصادیق سانسور است و سانسور در قانون ممنوع هست، که البته بحث دیگری هست؛ ولی از نظر کارکردی هم فیلترینگ بیهوده و بی اثر است.

    یک حقوق دان رسانه با بیان این که هیچ وقت فیلترینگ در عمل هیچ گاه نتوانسته است محقق شود آیا که راه های دور زدن آن هم در دسترس بوده هست، گفت: تا زمانی که در ساختار حکومتی کشور ارتباطات به معنای نوین آن درک نشود و آزادی رسانه های داخلی به رسمیت آشنا نشود؛ از ناحیه رسانه های غیر رسمی مانند کانال های تلگرامی و رسانه های خارج از کشور به شدت آسیب پذیر هستیم.

    فیلترینگ این مسئله را حل نمی کند / یک حقوقدان

    کامبیز نوروزی در گفت و گو با خبرنگار جماران ، در خصوص فیلتر خبر رسان تلگرام و اینستاگرام و میزان تاثیر گذاری این اقدام در برطرف پرسشها مردم و نظام، گفت: به طور کلی در دنیا تکنولوژی ارتباطات امروز فیلترینگ، یا به طور کلی ایده های مسدود سازی کارآیی ندارد و موفقیت آمیز نیست؛ این تجربه تاریخی اوضاع رسانه در جامعه کشور عزیزمان ایران هست. فیلترینگ در عمل هیچ گاه نتوانسته است محقق شود آیا که راه های دور زدن آن هم در دسترس بوده هست. بنابراین با فیلترینگ مشکلی حل نمی شود.

    وی ادامه داد: ضمن این که اعتراض حق مردم است و باید با اتفاقاتی که به شکل تخریبی است برخورد کرد ولی در عین حال یک مسئله اساسی و جدی در مدیریت رسانه ای کشور وجود دارد که ناشی از نظر های قدیمی و از اعتبار افتاده ای ست که در ساختار رسانه ای کشور عزیزمان ایران غالب و حاکم هست. مساله این است که سیاست رسانه ای غلطی که از سوی هسته مهم قدرت در کشور اعمال می شود، توانایی رسانه های ملی داخلی را در مسابقه با رسانه های رسمی و غیر رسمی خارج از کشور به شدت کم کردن داده هست. بنابراین هنگامی که ما با عملکرد اشتباهمان مدیریت افکار عمومی را دو دستی تقدیم چند کانال تلگرامی کرده ایم معلوم است که طبق اطلاعاتی که این شبکه ها در اختیار مردم قرار می دهند با تخریب هم مواجه می شویم.

    فیلترینگ این مسئله را حل نمی کند. شاید چند روز اختلالی در گردش اطلاعات ایجاد شود ولی مجدداً اوضاع به همان شکل برمی گردد. هر چند از نظر حقوقی هم فیلترینگ از مصاد

    این حقوق دان رسانه ابراز داشت: این سیاست رسانه ای موجب شده است رسانه های ملی و رسمی داخلی کشور یعنی مطبوعات، صدا و سیما و خبرگزاری ها کیفیت کاری ارزش به شدت سقوط کند و جامعه نتواند از طریق رسانه های ملی و حرفه ای داخلی اطلاعات خود را بگیرد. به این ترتیب می شود گفت مدیریت افکار عمومی از فضای رسانه ای رسمی و حرفه ای داخل کشور خارج می شود.

    نوروزی با بیان این که متاسفانه ما امروز در عرصه رسانه ای مسابقه را باخته ایم، اظهار کرد: تا زمانی که در ساختار حکومتی کشور ارتباطات به معنای نوین آن درک نشود و آزادی رسانه های داخلی به رسمیت آشنا نشود؛ از ناحیه رسانه های غیر رسمی مانند کانال های تلگرامی و رسانه های خارج از کشور به شدت آسیب پذیر هستیم.

    وی تاکید کرد: فیلترینگ این مسئله را حل نمی کند. شاید چند روز اختلالی در گردش اطلاعات ایجاد شود ولی مجدداً اوضاع به همان شکل برمی گردد. هر چند از نظر حقوقی هم فیلترینگ از مصادیق سانسور است و سانسور در قانون ممنوع هست، که البته بحث دیگری هست؛ ولی از نظر کارکردی هم فیلترینگ بیهوده و بی اثر است.

    فیلترینگ این مسئله را حل نمی کند / یک حقوقدان

    این کارشناس حقوقی با اشاره به کاربرد های دیگر شبکه های مجازی، گفت: حتی در همین خبر رسان تلگرام بسیاری کسب و کاری دارند و از این طریق آن ارتزاق می کنند؛ به عبارتی خیلی از این تبادل اطلاعات هم ربطی به سیاست و این پرسشها ندارد. این ها هم به آسانی بعد یکی دو روز راه خودشان را پیدا می کنند. به عنوان مثال شبکۀ اجتماعی فیس بوک در همان اوایل گسترش، در کشور عزیزمان ایران فیلتر شد ولی با وجود فیلتر آن در آن وقت بیش از 3 میلیون در کشور عزیزمان ایران کاربر داشت. یعنی مردم به سرعت و به طرق متفاوت کارشان را در شبکۀ اجتماعی فیس بوک ادامه دادند یا در حال حاضر توئیتر فیلتر است ولی می بینیم که هر کسی اراده کند می تواند از آن استفاده کند. این ها همه نشانه هایی است که مهر رد به سیاست فیلترینگ می زند. امنیت ملی ما امروز در گرو پذیرش آزادی گردش اطلاعات در کشور عزیزمان ایران است یا به عبارت دیگر جلوگیری از گردش اطلاعات در کشور با امنیت ملی ما سر ستیز دارد.

    وی همچنین در مورد شکل پرداخت صدا و سیما و رسانه های داخلی کشور به این اعتراضات گفت: مساله این است که رسانه های که در داخل کشور در چارچوب قوانین و مسئولیت های اخلاقی جامعه کار می کنند، باید بتوانند فعالیت آزاد داشته باشند. تلویزیون باید بپذیرد که از جریان های متنوع سیاسی- اجتماعی هم باید در آن سهم داشته باشند، ولی تلویزیون سال های طولانی است که در اختیار یک جریان سیاسی خاص هست. حتی بدتر از این آن است که کیفیت برنامه های آن هم بسیار غیر حرفه ای و سطح پایین هست. امروز شکل پخش اخبار از تلویزیون تقریباً فرقی با 20یا 30 سال پیش ندارد. تلویزیون امروز به غیر از اخبار 20:30 به اصل ارزش خبر توجه نمی کند. از نظر ریتم، و تنظیم خبر و از نظر اصل بی طرفی کاملا محل نقد است.

    نوروزی تاکید کرد: تلویزیون باید کاملاً به عنوان تظاهرات اخیر بپردازد؛ فیلم ها را نشان دهد و نظرات متفاوت را بگیرد و بتواند مدیریت خبری انجام دهد. این باعث می شود که مردم بتوانند خبر سالم را از تلویزیون بگیرند نه منابع غیر رسمی، آیا که از نظر رسانه ای در یک مسابقه خبری رسانه ای برنده است که خبر اول را منتشر کند و بیشترین کار را روی آن خبر انجام دهد. رسانه ای که این کار را می کند می تواند تمام اتفاقات اطراف آن خبر را مدیریت کند. صدا و سیما متاسفانه هیچ توجهی به این پرسشها ندارد.

    فیلترینگ این مسئله را حل نمی کند. شاید چند روز اختلالی در گردش اطلاعات ایجاد شود ولی مجدداً اوضاع به همان شکل برمی گردد. هر چند از نظر حقوقی هم فیلترینگ از مصاد

    وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که عدم حضور خبرنگاران شبکه ها و خبرگزاری های مطرح جهانی در کشور عزیزمان ایران و یا عدم صدور مجوز جهت پوشش بعضی از اخبار کشور عزیزمان ایران چه قدر در مبهم شدن فضای گردش اطلاعات و شکل گیری نارضایتی ها تاثیر دارد، اظهار کرد: این هم در جهت سیاست نادرست رسانه ای است که در تمام این سال ها حاکم بوده هست. اگر خبرنگاران حرفه ای رسانه های رسمی دنیا در کشور عزیزمان ایران حضور داشته باشند می توانند مستقیم خبر منتشر کنند. قطعاً خبری که یک خبرنگار حرفه ای منتشر می کند بسیار موثق تر از دیگر خبرها است چون آن خبرنگار و رسانه در قبال اخباری که منتشر می کنند مسئول است و باید نسبت به اخبار خود پاسخ گو باشد. این نوع گردش آزاد اطلاعات حرفه ای از گردش آزاد غیر حرفه ای که در خبر رسان تلگرام است بسیار آسیب کمتری دارد. این سیاست رسانه ای که عنوان شد همه این مباحث را در خود دارد و به فوریت باید در دستگاه های تصمیم گیرنده بازتعریف شود آیا که این عوض کردن نگرش جهت منافع نظام و امنیت ملی کشور مهم است.

    تیم رسانه ای دولت بی کفایت است

    فیلترینگ این مسئله را حل نمی کند / یک حقوقدان

    نوروزی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این که این سیاست های نادرست در شکل گیری این نارضایتی ها چه قدر موثر می دانید؟ گفت: تاثیر فوق العاده زیادی دارد. به عنوان مثال دولت در این بخش اساساً فاقد برنامه رسانه ای هست. مثلاً بحث گران شدن عوارض خروج که سر و صدای زیادی به پا کرد؛ این بحثی بود که به عنوان یک لایحه از طرف دولت مطرح شد و به مجلس رفته است و هیچ اتفاقی نیفتاده هست، ولی یک موج نارضایتی درست کرد.

    اگر دولت برنامه رسانه ای داشت و گروه رسانه ای دولت مختصری کارآمد بودند. نمی گذاشتند چیزی که هنوز یک حرف مقدماتی است به چنین تبلیغی علیه دولت آقای روحانی تبدیل شود. این بی کفایتی محض گروه رسانه ای آقای مدیر جمهور را نشان می دهد. یا در بحث گران شدن تخم مرغ، آنقدر تیم رسانه ای دولت و وزارت منزل های کشاورزی و صنعت بی کفایت هستند که نتوانستند به مردم اطلاع دهند که علت گرانی تخم مرغ بیماری آنفولانزای مرغی و تلف شدن این طیور بوده است و این عنوان تبدیل به یک موج تبلیغاتی علیه دولت شد.

    وی در آخر گفت: از سوی دیگر صدا و سیما سال ها است که مسابقه را به شبکه های خارج از کشور عزیزمان ایران باخته هست. متاسفانه تصویری که مردم کشور عزیزمان ایران امروز از جامعه دارند این چیزی نیست که صدا و سیما ارائه می دهد. به همین خاطر است که کسانی که منابع خبری ارزش صدا و سیما است از این اعتراضات شوکه می شوند.

    واژه های کلیدی: ایران | سیاست | اطلاعات | رسانه ای | رسانه ها | اطلاعات | فیلترینگ | تلویزیون


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار